niedziela, 27 stycznia 2013
Akumulator to podstawa !
Przyszła zima więc trzeba skontrolować akumulator w aucie. Latem praktycznie nie zwracam uwagi na aku. bo trzyma długo i odpala za każdym razem. A zima to chyba najgorszy okres dla tego urządzenia. Ja się już nauczyłem dbać o akumulator czy to nowy czy używany to każdy zasługuje na dobre traktowanie by pewnego razu nam nie odmówił posłuszeństwa.
Dobra jak zmierzyliśmy napięcie i jest ok to teraz mierzymy ładowanie aku przez alternator podczas pracy silnika.
Na sam koniec zostało zmierzenie poboru prądu na wyłączonym silniku. Czyli w skrócie mówiąc na postoju. Tu jest trochę inna sprawa i trzeba dobrze podłączyć mulimetr w szereg akumulatora i ustawić go na 10 Amper czyli mierzymy pobór prądu przez elektronikę samochodu by sprawdzić czy nie ma zbyt dużego poboru " radio, komputer itp. " Jeżeli pobór prądu będzie za duży to nasz akumulator będzie miał problemy z odpaleniem na drugi dzień lub w ogóle nie odpali .
Ok pokaże jak ustawić mulimetr na poniższym zdjęciu:
Jak już ustawimy mulimetr w odpowiedni sposób to należy go teraz podpiąć w szereg z jedną klemą akumulatora, ja akurat wybrałem klemę " - ". Poniżej zamieszczam zdjęcie jak to zrobić :)
OK teraz zostaje nam tylko zaobserwować jaki mamy pobór prądu. Dopuszczalnym i można powiedzieć książkowym jest pobór na poziomie 0,06 A do 0,08 A , tak jak widać na poniższym zdjęciu u mnie pobór jest na należytym poziomie :)
Tak na koniec zdjęcie mojego mulimetra z Castoramy za 20 zł
Jeżeli wszystko mamy w normie to możemy być dumni :)), można jeszcze profilaktycznie przed zimą wyciągnąć akumulator i naładować go prostownikiem przez jakieś 10 godzin a następnie włożyć do auta. W razie konieczności można dolać wody demineralizowanej.
To tyle jeżeli chodzi o akumulator i przygotowanie go do zimy :)
Subskrybuj:
Posty (Atom)